Deze stap komt wat later in het proces aan bod en gaat over het organiseren van een team dat verantwoordelijk is voor het bemannen van de beursstand gedurende de beursdagen.
Denk aan de doelen van de beursdeelname en welke expertises en vakmensen hiervoor passend zijn. De standbemanning kan vervolgens worden ingepland en taken worden verdeeld. Vergeet niet de standbemanning goed te briefen, zodat zij goed voorbereid gesprekken en demonstraties aanpakken.
6. Communicatiemiddelen
Het voorbereiden van effectieve communicatiemiddelen om de bezoekerservaring te verbeteren en de aandacht op jullie stand te vestigen. Denk hierbij aan communicatiemiddelen buiten de stand zelf, dus bijvoorbeeld folders, monsters en proefstukken, gadgets, promotiemiddelen of andere bezoekersattenties.
En naast alle communicatiemiddelen op de stand, is het net zo belangrijk om de communicatie online op orde te hebben. Creëer content voor emailmarketing, sociale media, website en eventueel persberichten. Door je deelname actief te promoten bij de doelgroep, moedig je hen aan de beurs en stand te bezoeken.
Een goede voorbereiding, is het halve werk
In een wereld waarin de concurrentie op beurzen en evenementen steeds groter wordt, is een goede voorbereiding beursdeelname essentieel. Door alle stappen zorgvuldig te volgen, kun je ervoor zorgen dat de stand eruit springt en een blijvende indruk achterlaat bij de doelgroep.
Of je nu deelneemt aan een beurs, congres of ander evenement, een goed voorbereide beursstand kan het verschil maken tussen het aantrekken van nieuwe klanten of onopgemerkt blijven.
Met een goed samengesteld projectteam, een ervaren standbouwer aan je zijde, en effectieve off en online communicatiemiddelen in handen, ben je goed op weg naar een succesvolle beursdeelname.
Contact ons voor een succevolle beursdeelname