Eilandstand

Wat is een eilandstand?

Een eilandstand is een type beursstand die aan alle vier de zijden open is. Deze bevindt zich dus zogezegd als een ‘eiland’ op de beursvloer.

Een vakbeurs is voor u de perfecte gelegenheid om uw organisatie te laten zien aan uw klanten, potentiële klanten en andere vakgenoten. Als u kiest deel te nemen aan een bepaalde beurs, heeft u vast een bepaald doel voor ogen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vergroten van uw naamsbekendheid, nieuwe klanten werven of een nieuwe productlijn presenteren.

Al deze doelen vragen om een beursdeelname op maat. Hierbij horen een aantal keuzes die stap voor stap kunnen worden doorlopen. Om te beginnen met het maken van de keuze van de beurs en vervolgens de stand locatie en bijbehorende type stand.

Een eilandstand op de vakbeurs

Met een eilandstand kunt u zeker indruk maken op een vakbeurs. Dit standtype is namelijk vanuit alle hoeken goed zichtbaar en biedt voldoende ruimte om zaken tentoon te stellen, displays te plaatsen en demonstraties te geven. Vaak zijn de eilandstands op een beurs, de grotere ertussen. Het betreft hierom vaak een marktleider of een organisatie die echt zichzelf maximaal wil laten zien op de beurs.

Mocht er nog twijfel zijn over het type beursstand, dan helpen wij u graag bij het maken van een gepaste keuze. Bovendien zijn wij gespecialiseerd in modulaire beursstands, wat betekend dat wij uw beursstand in verschillende formaten kunnen realiseren zonder de herkenbaarheid te verliezen.

Creatief in design

Eilandstands vragen doorgaans om meer creativiteit in design, de standaard vormen zijn hier niet van toepassing. De pantry of opslagruimte kan bijvoorbeeld niet in een hoek zitten, zoals bij andere beursstands vaak het geval is. De kracht van een eilandstand is dat deze vanuit alle hoeken zichtbaar is, en dat moet niet beperkt worden door de stand inrichting. Ons team van designers is klaar om uw beursstand te ontwerpen en in te richten, om zo te voldoen aan alle wensen.  

Door een grote impact te maken met een eilandstand, kunt u uw organisatie onderscheiden van de rest. En zo een blijvende indruk achterlaten. Het komt vaak voor dat er een grote eyecatcher boven de beursstand word gehangen, zeker boven een eilandstand. Hierdoor wordt de zichtbaarheid verhoogd.

Vaak is de aanloop van dit soort stands groot, omdat deze is omringt door gangpaden en dus van alle zijden bereikbaar is. Vanwege dit voordeel, is de eilandstand erg populair bij beurs exposanten. Ben er dus op tijd bij!

De eilandstand van Van den Ban

Van den Ban Autobanden op The Tire in Keulen. The Tire is de grootste internationale beurs als het gaat om banden, wielen en velgen. Voor spelers uit de industrie is dit dus dé beurs om jezelf te laten zien aan alle internationale bezoekers die op deze beurs afkomen.

Voor hen was het erg belangrijk om op te vallen tussen alle concullega’s en om een aansprekende beursstand te hebben, waar ook een gezellig hospitality gedeelte in verwerkt zat. Binnen hun eilandstand van 190 vierkante meter hebben wij gezorgd voor een bar met hospitality gedeelte, een plek waar producten getoond worden en nog een aantal eye catchers en schermen voor content.

Eilandstand met hoeken

Eerder hebben we gezegd, dat een eilandstand vier open zijdes heeft waarop men de stand kan bereiken. Dit gaat niet altijd op. Er zijn wel altijd vier zijdes van de stand die men kan zien, maar er is niet altijd overal een mogelijkheid om de stand te betreden. Zoals in het geval van Van Den Ban, is er gekozen voor een dichte hoek voor onder andere de opslag. Deze hoek is in de beursstand gebruikt om de bar tegenaan te plaatsen met de opslag als achterwand voor ook een scherm.

De andere zijdes van de stand zijn goed bereikbaar, waardoor deze eilandstand ook nog een hele open en uitnodigende sfeer uitstraalt.

Productpresentaties

Bij Van Den Ban Autobanden staat de presentatie van hun producten natuurlijk op nummer een. Het is voor hen belangrijk dat zij veel van hun producten kunnen laten zien aan de beursbezoeker. En dat niet alleen via een scherm of in een brochure, maar in het echt. Zodat men de verschillen kan zien en voelen.

Wij hebben de product displays aan de rand van de stand geplaatst, zodat ook beursbezoekers die niet op de stand zijn, deze kunnen zien en aanraken. Dit is overigens ook een manier om bezoekers op de stand te krijgen. Als iemand interesse toont in een product, kun je hem of haar uitnodigen op de stand voor een praatje en zo verder.

De eilandstand van Uitgeverij Zwijsen

De beursstand van Uitgeverij Zwijsen op de NOT onderwijsbeurs in 2023, was een stand van maar liefst 195 vierkante meter groot. Een van de grootste stands op deze beurs.

Zwijsen is een uitgeverij en aan de hand van hun nieuwe producten en verschillende leermethodes zijn eilandjes gecreëerd om het een en ander te demonstreren en toe te lichten. Een korte demonstratie, een interactieve powerpoint en gesprekken met een specialist is wat men is aangeboden op de stand. Bezoekers zijn op deze manier meer te weten gekomen over de desbetreffende speerpunten.

Zoals duidelijk te zien is op de foto’s, is in het midden van de eilandstand van Uitgeverij Zwijsen een grote boom geplaatst. Deze boom vormt het middelpunt van de stand en zorgt ook voor herkenning voor de beursbezoeker.

Interactie op de beursstand

Uw organisatie kiest voor een deelname aan een beurs met een bepaald doel voor ogen. Het kan gaan om het promoten van een nieuw product of dienst, naamsbekendheid, nieuwe klanten opdoen of om te netwerken met specialisten uit de branche. Wat uw doel ook is, het is hier altijd van belang om met mensen in contact te komen.

In het geval van Zwijsen, zoeken zij het contact op met de beursbezoeker. De onderwijsprofessional die een bezoek brengt aan de NOT die maar eens in de drie jaar plaatsvind en door corona een editie heeft moeten overslaan.

Om de onderwijsprofessional naar hun eilandstand te trekken, zijn er een aantal facetten ingezet. Zo is er gebruik gemaakt van een flinke eye catcher: de boom in het midden van het eiland. Maar dat niet alleen. Er is ingezet op voldoende standbemanning én een mascotte, zodat er met elke standbezoeker contact kan worden gemaakt, om hun interesses te ontdekken. Zo zijn er veel interactieve schermen aanwezig bij alle speerpunten, zodat mensen hiermee ook zelf aan de gang kunnen.

Ook heeft elke standbezoeker een goodie ontvangen, namelijk een grote shopper tas met daarin onder andere een nieuw voorleesboekje. En als laatst, een item wat het ook goed doet onder veel doelgroepen: een photobooth.

Waarom kiezen voor een eilandstand?

Dit type stand is erg populair onder beursdeelnemers, en dat is natuurlijk niet voor niets! De eilandstand heeft enorm veel voordelen, wat voor een goede traffic op de stand kan zorgen, waardoor u uw beursdoelen kunt bereiken. Zoals al eerder vernoemd, is een dergelijke stand vanuit elke hoek te bereiken, wat het erg laagdrempelig maakt voor de beursbezoeker om uw beursstand te betreden. 

Het gaat bovendien bij eilandstands vaak om grotere beursstands van bedrijven die graag wat uit willen pakken op een bepaalde beurs en indruk te maken op hun doelgroep. En uiteraard kunt u ook altijd kiezen voor een ander type beursstand zoals een hoekstand, verdiepingsstandtussenstand of kopstand

Bent u op zoek naar een organisatie die voor u een nieuw standconcept kan neerleggen, waarin alle wensen creatief zijn ingevuld? Dan nodigen wij u graag bij ons uit voor een kennismaking, om samen te sparren over uw volgende beursdeelname.

Contact ons voor alle mogelijkheden