Kopstand

Wat is een kopstand?

Een kopstand is een beursstand die, zoals de naam al doet vermoeden, op een beurs aan de kop van een rij staat.

Dit type stand heeft drie open zijden en een achterwand. De oppervlaktes van dit soort beursstands is erg variabel, maar hoeft niet groot te zijn om op te vallen. Dit hangt van de beurs af en wat uw directe concurrentie doet uiteraard. Met een creatieve invulling als een plafond, een u-vormige banner of een andere eye catcher in de stand, kunt u gemakkelijk uw zichtbaarheid verbeteren.

Impact maken op de beurs

Zoals wellicht bij u niet onbekend, is het feit dat er veel vakbeurzen zijn die maar eens per jaar of tweejaarlijks, ooit zelfs driejaarlijks plaatsvinden. Dit verhoogt de urgentie om op te vallen op de beursvloer. U heeft namelijk maar een korte tijd de kans om uw doelgroep bekend te laten worden met uw organisatie, merk of nieuwe producten.

Wij helpen u graag bij het maken van een goede keuze wat betreft het type beursstand. De keuze hiervan hangt onder andere samen met uw budget, doelen van de organisatie en de beursdeelname en de gewenste uitstraling. Het is van belang dat de beursstand past bij uw organisatie en dat ons stand ontwerp hier vervolgens naadloos op aansluit. Of u nu kiest voor een kopstand, eilandstand, tussenstand, verdiepingstand of hoekstand, het gaat om de invulling ervan. 

De kopstand van Econox

De kopstand van Econox op de VSK in Utrecht. Een van de beursdeelname doelen van het team van Econox was opvallen op de VSK. Met deze mooie stand van 100 vierkante meter is dat wel gelukt. Zij zijn een totaalleverancier, en dat is wat de beursstand uitstraalt. Samen met verschillende vakken voor producten en een centraal hospitality gedeelte, is het erg uitnodigend.

Omdat dit een kopstand betreft, heeft de stand een achterwand en drie open zijdes. De open zijdes bieden bezoekers de mogelijkheid de stand te betreden en de achterzijde is in dit geval gebruikt voor een feature wand en een opslag.

Een opvallende plantenwand

De featurewand in de kopstand van Econox is in dit geval een plantenwand met hun logo erin. De plantenwand komt ook aan de zijkant van de stand terug. Een plantenwand geeft een duurzame, natuurlijke indruk en brengt tegelijk veel kleur in de ruimte. Eveneens als het, net als in het geval van Econox, geen echte planten zijn. Dit is juist nog duurzamer, omdat je deze veel vaker kunt gebruiken en toepassen in verschillende vormen.

Actemium op de WOTS

Ook de stand van Actemium is een mooi voorbeeld van een kopstand. Deze stand van 40 vierkante meter, heeft een opvallend design mede door de grote eye catcher boven de stand en de ledverlichting in de vloer.

Publiekstrekker

Om ervoor te zorgen dat de beursbezoeker een standbezoeker wordt, heeft u een publiekstrekker of showstopper nodig. Een manier om mensen op uw stand te krijgen. Dit kan van alles zijn en de mogelijkheden lopen zeer uiteen. Denk hierbij aan een interactief scherm, een photobooth, spelelement of iets te eten of drinken.

Bij de kopstand van Actemium tijdens de WOTS is gekozen voor een tuktuk op de stand waar verschillende soorten koffie wordt uitgedeeld aan bezoekers. Op deze manier staan mensen stil bij uw beursstand, wat u een moment geeft om hen aan te spreken.

De kopstand van Miele op de Dental Expo

Ook grote merken als Miele willen zich op verschillende beurzen presenteren. Op al deze beurzen hebben zij een ander formaat stand, een ander type stand en gaat het om een compleet andere divisie van de organisatie.

Wel vinden zij het belangrijk om organisatiewijd dezelfde uitstraling te hebben, zo ook op de beurzen. Rood en wit zijn de voornaamste kleuren die het merk Miele hanteert. Deze komen dan ook uitvoerig terug in de beursstand.

Nieuwe producten presenteren

Het presenteren of demonstreren van (nieuwe) producten kan een doel zijn voor uw beursdeelname. De focus van Miele op de Dental Expo lag op het presenteren van twee nieuwe producten voor de mondzorg branche. Daarom hebben deze producten de volle aandacht gekregen in het standontwerp en staan ze prominent op de voorgrond. Door de opvallende vorm en kleur, is het voor de standbezoeker niet te missen.

 Waarom kiezen voor een kopstand?

Een kopstand biedt maximale exposure, mede omdat er drie zijdes zijn waar de aandacht van passerende beursbezoekers getrokken kan worden.

De ene dichte zijde biedt de mogelijkheid voor het plaatsen van opvallende graphics en mogelijk een berging. Een kopstand is een veel gekozen optie door exposanten, omdat het door de drie aangrenzende gangpaden veel contactmomenten biedt en ook de exposure van een achterwand heeft om passende invulling aan te geven. 

Wij helpen u graag met de invulling van de kopstand en zullen ervoor zorgen dat uw stand de showstopper van de beurs wordt. Neem contact met ons op, zodat we alle wensen voor de beursdeelname kunnen bespreken. 

Contact ons voor alle mogelijkheden