TwitchCon
TwitchCon is hét evenement voor iedereen die een liefhebber is van livestreaming en videogames. Deze beurs wordt twee keer per jaar georganiseerd door Twitch, het grootste en bekendste streamingplatform ter wereld.
Cialona Expo heeft hier in samenwerking met The Invaders vier toffe beursstands gerealiseerd voor: McDonald’s, Zilveren Kruis, De Politie en Hellmann’s.
Sinds de eerste TwitchCon editie is het evenement uitgegroeid tot de place-to-be voor zowel de populaire streamers, als al hun fans en andere enthousiaste gamers en trekt het jaarlijks meer en meer bezoekers.
TwitchCon in Rotterdam Ahoy
De editie van 2024 van TwithCon vond plaats in Ahoy, de bekende evenementenlocatie in Rotterdam. Een plek die goed bevalt, want de CEO van Twitch heeft aangekondigd dat dit spektakel ook de komende twee jaar zal plaatsvinden in de Havenstad.
Rotterdam is een aantrekkelijke stad voor internationale toonaangevende beurzen en congressen, zeker als het gaat om de gaming scene. Of zoals zij zelf zeggen: “Rotterdam: Serious About Gaming”.
De vier standconcepten
De standconcepten voor McDonald’s, Zilveren Kruis, De Politie en Hellmann’s waren allemaal uniek, met elk een specifiek doel en uitstraling, wat resulteerde in een eigen concept en ontwerp. Een gemeenschappelijke factor was de integratie van elementen uit de gamewereld. Het is tenslotte een gamebeurs, waarbij de stands moeten aansluiten bij de interesses van de aanwezige doelgroep.
Zilveren Kruis
Zo lag de focus bij de stand van Zilveren Kruis op het beschermen van je “meest waardevolle skin”. Een op de vijf Nederlanders krijgt huidkanker en hoe vaker je verbrandt, hoe groter de kans. De stand was een shieldbar, waar bezoekers hun shield konden aansterken door zonnebrand te smeren en zo hun huid te beschermen.
De Politie
Een totaal andere focus dan bij De Politie, waar de boodschap was “Give a Nod to the Mod”. Zij vragen hiermee aandacht en waardering voor het belangrijke werk van moderators. Net als de politie houden moderators hun community veilig, en dat verdient meer waardering.
McDonald’s
McDonalds stond op de TwitchCon met een one-of-a-kind beursstand die draaide om de Easter Eggs in games. Zij zijn namelijk de eerste Easter Eggs in de gamegeschiedenis, helemaal terug in 1973. Een Easter Egg is een verborgen boodschap of grap in een game. Bezoekers van de stand konden deze Easter egg op spectaculaire wijze herontdekken.
Hellmann’s
En tot slot de stand van Hellmann’s, waar gamers hun Fortnite-kwaliteiten moesten tonen in een ware ‘Mayoverse’. Deelnemers konden hier als eerste het nieuwe Fortnite eiland van Hellmann’s ervaren. Een heuse Eat ‘Em Up, waarbij je zoveel mogelijk eten naar binnen moet werken, uiteraard met een flinke schep Hellmann’s.
Ook opvallen tijdens TwitchCon?
TwitchCon biedt exposanten een unieke gelegenheid om zichtbaar te zijn voor een groot deel van de doelgroep en direct met hen in contact te komen. Iedereen die interesse heeft in het platform Twitch is hier aanwezig. Van doorgewinterde streamers en content creators tot fans van het platform en games.
Beleef de volgende editie van TwitchCon met een opvallende beursstand die geen bezoeker zal ontgaan! Kom in contact met ons en we sparren graag met je verder.
Een professioneel standbouwteam, zoals dat van Cialona Expo, is ervaren in het omzetten van uw visie en doelen naar een passend standconcept zoals dat van McDonalds, Zilveren Kruis, De Politie en Hellmann’s. Wij weten als geen ander wat er nodig is om op te vallen op de beursvloer.